CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

25 January 2011

increment oh increment

mode: berlari² mengejar job task sambil nak jugak update blog...huhuhu

aku nak cite psl increment..ala increment gaji..bulan 1 nie penentu sama ada kami ade increment ke tak...mggu penentu nie bos duk kalut panggil aku utk discuss psl gaji...actually aku berdebar jgk sbb bab gaji nie mmg rate plg tggi dlm hidup kan..hahaha..

hari pertama keputusan increment keluar....utk aku adalah sikit..xbersyukur lgsg tuh..tp pd pendapat aku..aku buat byk keje selain dr akaun..xberbaloi ngn increment yg aku dpt..akaun mmg aku buat sesorang..utk 2 company..xde org lain tlg..lps tuh aku buat admin..smua jgk..lps tuh aku buat hr..pn smua jgk..lps tuh aku pn buat operation jgk..nasib bukan smua aku buat..tp sepatutnye keje operation adalah org operation yg buat..tp oleh sbb operation skrg adalah mengguna sistem online yg berkaitan ngn komputer..so kebanyakan staff veteran xmau amik tau..aku la jgk buat...

oh yek..company aku ialah forwarding agent...logistics...so kebanyakan org nye adalah org veteran..org veteran org lama sudah bekerja..so konsep bos aku ialah..sape keje lame..die lebih experience..die dpt lebih..bukan cm company lain yg increment base on kualiti kerja...aku xpuas hati...

so aku punya pk mlm² smpi xtido sbb aku kene jgk dptkan gaji yg aku nak..yg setaraf ngn keje aku...btol..xdpt tdo..

hari kedua..aku nak berterus terang ngn bos..tp hati masih tak kuat utk berkata²..so masih dlm dilema..

hari ketiga...aku kuatkan semangat..baca doa penenang hati..berdoa pd Allah supaya redha kan aku even ape yg terjadi sbb aku tekad utk bercakap jgk ngn bos..so bos masuk bilik..aku terus terjah...dgn jantung mcm nak gugur..yelah sbb aku nak bercakap nie psl duit lor..utk gaji aku sorang..utk pengetahuan..bos aku adalah tiada shareholder lain yg membuat keputusan dlm comp..sorang lg adalah s/holder lelap k..sesape amik acct/biz pasti tau psl bende nie..

aku pn berckp yg aku nak gaji cmnie..sbb bla..bla..bla..seperti yg aku cite cm kat ats td..yg paling sendu adalah aku menangis ok..serius aku tak tau....kuar sndr air mata..aku bukan berlakon ok..mmg tulus ikhlas air mata tuh nak turun..segan jgk sbb dpn bos aku menangis..tak bole thn beb..bos aku memula kata xbole..at last alasan akhir yg aku bg ialah aku nak byr ptptn..takut sbb da lame xmampu nak byr ptptn..takut blacklist..dlm keadaan nangis² tuh..bos aku pn ckp..nnt tgk dulu..so aku pn kuar dr bilik die ngn penuh harapan yg tinggi beb...

lama jgk..baru die kuar bwk list..approved.........fuh..aku rs cm nak sujud syukur tp nasib la peod kan...so alhamdulillah..aku da pn dpt gaji yg aku nak + berbaloi ngn keje yg aku buat...and aku berazam utk bekerja ngn ikhlas sepenuh hati...mahu byr ptptn jgk.......tq bossssss....saaaaaaaaaayang bosssssss...









bersyukur ngn ape yg aku dpt skrg..even tak bsr mane tp bole tenangkan hati + kehidupan aku....daaaaaaaaaa

7 comments:

silverlady said...

ko mmg berani la nomy...cayalahh...aku penah keje private mmg slalunya yg dpt gaji byk increment tinggi bagai org tu bkn buat keje bagus sgt pon harap ckp itu ini je pandai...pstu kat meeting pung pang pung pang bcakap so bos pon respek la konon...

yg buat keje bagus tp senyap mcm dianaktirikan...aku phm ape yg ko rase weh...

cts said...

wah..berani g ngadap boss..berbaloi usaha dpt increment yg dikehendaki...tahniah..

Mummy AwwalHariz said...

cayalah... bila mau belanja??? hehe...

ayukhairy said...

perghhh...cayalag normy...hebat la ko..

Mimi said...

alhamdulillah... wah, ain yang berani! i like!!! chaiyo' chaiyo'...

yangyuyu said...

tabik siut...at least lapang dada kan..aku pun rasa berair mata baca entry ko nih..aku tau sesak nafas keja tapi gaji tak berbaloi...great...u go girl!!!

aini aziz said...

geng...korang superb supporter..aku usaha utk ape yg aku buat shj..tak lebih pn mntk..serasi ngn keje..mmg rs tenang sgt skrg.....semoga kite smua berjaya² dlm hidup masing² k..