CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

21 April 2011

dinos' live @ Pusat Sains Negara

aku baru jek abis blogwalking korang punye blog...byk cite best yg aku tertinggal..so nak tgglkan comment pn cm xbest sbb da lame..pape pn warna warni kehidupan masing-masing...yg rs keadaan diri cm tak best..dekat kan diri kite dgn Allah..yg rs diri nye best..mesti lebih dekatkan diri pd Allah..pokok pangkal ape shj yang berlaku dlm hidup kite smuanya dtg dr Allah..dan kepadaNya jgk kite menyerah segalanya..megadu nasib..ckp aku mmg btol yek..xpyh sangkal....

oklah...cite aku nie berlaku awal bulan 4 nie..lame da baru nak cite...aku bwk anak aku pegi Pusat Sains Negara..sbb ade pameran dinosour ala² idup...hehehe...asalnye sbb anak aku tgk kat buletin utama dan beriya² ajak aku pi tgk dinasour..so kene la ikut kemahuan mereka...mereka sgtla excited....

pintu masuk da nmpk banner...

owh..tiket masuk utk dewasa 10 hengget...utk knk² bwh 4 thn..free...kkk sedang tgk fish dlm air...


lps tuh jumpe terowong cm ala² aquaria klcc tuh...byk sgt hidupan laut kt dlm tuh...

yg nie lps entrance masuk tiket...mmg bunyi bising sbb bunyi dinasour menyelubungi keadaan kat situ...lps tuh kepala die gerak²...anak aku yg konon nye berani pd mulanya nngis² bile da masuk..nak berdokong semata...




 smua dinasour batu tuh bergerak²..suasana dlm tuh mmg dibuat utk kite merasai alam dinasour...kebanyakan budak² mmg takut + nngis bile masuk...termasuk anak aku jgk...

 muka ketakutan tp aku gelakkan...version lupe nak rotate...

pemandangan dr ats...

byk lg aktivit yg aku ngn anak² buat ms kat dlm tuh..mmg menarik..korang pegi la...smpi ujung bln may nie....bole beraktiviti sains itu ini..mcm² la..mmg seronok..bagus utk exploration anak² kite...salah satunye cm sains show dlm dewan nie...

masa nie die tgh buat experimen tgn api...sape cuba dpt souveniour dr pusat sains negara...anak aku tgk dgn jakun..lps tuh tepuk tgn..aku suke tgk diorg cmtuh...hahaha....korang free  pegi la..syok tau...daaaaaaaaaa

aku rs akan dtg lg sbb ade byk tpt kat luar tak sempat pegi...sbb ade jgk tmpt mndi² kat situ....


4 comments:

kasihibu said...

sangatlah seronok mereka ye..
akk memang tak sempat nak bawak anak2 berjalan ke k.l
kalau cuti sekolah dayakan jugak..

silverlady said...

anak2 ko mmg minat dinasour kot...tah2 pengaruh cite night at the museum x? haha...hazim lak takut dinasour...kalah pompuan

aini aziz said...

sayangibu..pegila bwk anak²..best la..

N-eh mmg btol..cd night at museum yg ko beli dulu tuh anak aku selalu pusing² tgk..mmg die tak bosan...

ayukhairy said...

menariknya...nak pegi, tapi hari tu aku tunjuk kat hariz, dia kata tak mau..takut..huhu...camano tu??