CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

18 February 2010

tertambat kah dia..

aku bersiaran dari pc staff aku..sbb pc aku sedang dlm proses membuang virus + upgred supaya pc aku lagi lebih kuasa..(kuasa apakah itu..)

mlm semalam aku buat suprise pd laki aku..sms tertera begini..bang..arini harap bole la balik awal ek..ade suprise sket..

insyaAllah..balasan aku terima dr laki aku




spesel tak..hahahah..nasi goreng pataya..serius bebeno aku mmg tak pandai balut nasi goreng tuh ngn telur..tp ini percubaan pertama aku buat nasi pataya..so simple tp so spesel pd aku..buat utk laki sendiri plk kan..mesti la spesel..untuk pengetahuan korang..aku nie mmg tak mahu pikir banyak² tentang masakan..hakikatnya mmg tak pandai masak..nnt aku byk kan menimba ilmu dengan en google yek..

laki aku makan habis..sekuali jugak habis..laris nasi goreng pataya aku mlm tuh..

tp dlm pikiran aku..tertambatkah die...sbb laki aku bukan suke memuji..jarang nak dgr die puji aku semakin cun ke..makin menawan ke..hahahaha..mmg sgt jarang..laki aku bukan lelaki romantik ok..mungkin dari penglihatan mata aku nmpk sepinggan licin..sekuali jgk licin..aku rs tertambat la sudah kot..hehehehe..

aku sudah lupa ada amalan doa dr ustazah siti nor bahyah yang bole di jadikan panduan untuk mengikat kasih sayang suami pada kita..masa baru kawin dulu tiap² hari aku amalkan doa tu..siap tulis atas kertas dan tampal di pintu kabinet..bile nak masak nampak la doa tuh..jd tak la lupe nak bc..tp masa tuh aku duk umah mertua..skrg aku da tak duk umah mertua..jd aku pn da lupa dan tak amalkan lg..JANGAN IKUT PERANGAI AKU K...aku nak korek balik la..korang plk cmne menambat hati suami masing..mari² la share..

kita suami isteri perlu ada hubungan yang baik supaya keluarga yang di bina sentiasa di redhai dan bahagia..sedangkan lidah lg tergigit..inikan pula kita suami isteri yg tak duduk semulut kan..klo timbul masalah..perlu berbincang..jgn buat senyap + melarikan diri..komunikasi sesama suami isteri sgt penting..mmg sgt penting..tanpa komunikasi berkesan..hancur sesebuah hubungan...

bonda muda > mahu menjadi isteri dan ibu solehah..

4 comments:

silverlady said...

nomy...aku pun x pandai masak n jarang laki aku puji masakan aku..

janji aku dah masak...xsedap perkara kedua..haha

ummi said...

aini, aku baru bukak nak tgk2 layout...ko dah betulkan..nice

zafi said...

ohhhh food lagi.. ohh tidak!!!

Cikgu ILi said...

Okeh Nomy,
Aku dah add link ko..
Okey la tu first time buat berjaya bungkus nasik tu cantik-cantik.
Aku dulu masa mula buat bersepai-sepai jugak.
Laki ko suke la tu kalau tak..takde la sampai sekuali.