CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

18 March 2010

ada hikmah yang tersembunyi

arini aku berentry dengan tudung syria..hahaha..apa kes nie..

setelah penat berpikir panjang..serius penat...akhirnya aku melepaskan peluang menjadi peer couselor jemputan program anjuran Malaysian Breastfeeding Peer Counselor. Kebetulan pada tarikh tersebut majlis resepsi kakak ipar aku belah laki..jd aku jd sgt dilema dalam memilih mane satu aku nak pegi..husband plk hanya 50% sahaja membenarkan..jadi aku membuat keputusan untuk mendapatkan 100% support husband untuk pergi ke resepsi..klo la badan nie boleh di bahagi 2..sure aku dpt pegi dua²..huhuhu..



mengapa aku tersangat ingin menjadi peer counselor..aku kan obses penyusuan susu ibu..jadi menjadi peer counselor boleh mendapat byk lagi ilmu yang akan disebarkan kepada ibu² to be dan ibu ready yang ingin menyusukan anak mereka secara ekslusif..menyebarkan lagi maklumat yang tepat kepada mereka yang memerlukan..dan terakhirnya adalah kepuasan diri sendiri untuk memenuhi keobsesan aku ini dalam mendapat ilmu penyusuan..agk terkilan sangat²..sediah la beb..program nie pn hanya untuk mereka yang terpilih sahaja..aku dikhabarkan mereka yang memohon utk join prog ini adalah ramai dan mereka yang dipilih hanya 40 org sahaja..dan aku adalah orang yang bertuah terpilih..terkilaaaaaaaaaaaaaaaaan.....

aku mengharapkan satu hari nnt akan di adakan lagi program seperti ini..ada hikmah disebalik apa yang berlaku..seeeeeeeeeeeeeeeedih..............

sepinya jugak stock EBM aku nie..tak ramai "kwn" lagi da...tp alhamdulillah..masih dapat memenuhi demand anak aku..


bonda adhas : REDHA

2 comments:

silverlady said...

kita sbg isteri ni kdg2 mmg tersepit camni kan...bab kawen ipar duai mmg susah nak bg alasan kalo x pegi

yangyuyu said...

jangan sedih weh...lenkali mesti boleh pegi punya...