CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

17 March 2010

bersugi

pagi ni aku dapat goodies bag...staff aku bagi..die baru balik dr majlis kahwin..mmg da jd kebiasaan klo cuti sekolah mesti musim org kenduri kahwin melanda jgk..so biasa la dlm bag tuh ade souvenier potpori dan gula² coklat bagai...mmg jd mknn feveret budak² la kan..terutama anak aku la..mmg cukup suke mkn gula² dan coklat..cmne aku tak bagi pn tetap nak mkn jgk kan..cmne sorok pn sure bole jumpe punye..akal budak² nie mmg lg ligat dr kita..jd nye penjagaan gigi sgt penting bile budak² nie da pndai mkn bende yang tak berfaedah nie terutamanya coklat n gula² nie..jadinya aku mmg paksa kkk syafiah nie buat nie tiap² hari..setiap mlm msti kene buat..

kene gosok gigi yek..alhamdllh..die akan buat setiap malam sambil di pantau oleh aku..klo tak betol..aku la yang tolong gosok kan..bila dah hari² kene buat secara automatiknya die akan mintak dan ingatkan aku utk berus gigi die..da jd terbiasa da..

belikan berus gigi yang paling lembut dan ubat gigi berperisa..tp aku tmbh sket ubat gigi org dewasa..kuikuikui..pedas sket la..sbb aku rs ubat gigi kanak² tuh cm xde fungsi jek..diorg mkn adela..ade ke anak aku bole telan ubat gigi kanak² tuh cmtuh jek..aku rs xde la sedap sgt..

bestkan gosok gigi..kene gosok gigi darik kecik²..nnt klo tak mulut ada ulat..




bonda adhas : melentur buluh biar lah dari rebung nya

5 comments:

silverlady said...

nomy...hazim pun telan ubat gigi jugak...sebab aku bg ubat gigi perisa oren

yangyuyu said...

aini, aku dan durrani masih berperang time gosok gigi dia, boleh dia gosok dinding guna berus tuh..hangin aku

hehe bila agaknya perang nak tamat

azhariahzuber said...

heheh lawaknya..ko siap rasa ubat gigi kanak2 sbb nak tau sedap ke tak..hehe...
farzana kadang2 ada mood kadang2 takde....jenuh jugaklah...setiap kali dia gosok, aku pun kena gosok sama..hehe

sarah said...

normy..Uwais pun aku dah gosok gigi dia..wlaupun baru 8 batang gigi.dia pun telan gak ubt gigi tu...tapi dia x suka bila aku gskkan gigi atas sbb dia x leh gigit bulu berus tu..kalo bwh dia suka sambil aku gsk dia pun gigit gak.

aini aziz said...

heheh..kwn²..anak kite semua adalah sgt mcm² karenahnya kan..sgt comel melayan karenah diorang...bestkan mama..