CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

05 December 2010

pengalaman SI bonda adhas-part 2

ehem...hem..hem....aku nak smbung balik psl perjalanan penyusuan aku..

lps da dpt pum..aku pn xtau sbnrnye cmne nak mengayakan pum tuh..maksud aku..bile ms yg kene pum..nak pum bape kali..ape bende bole tmbh susu supaya kite dpt byk stock ebm..aku rs sgt tensen ms tuh sbb blurr..

so lps naik keje..dlm bulan ke-3..lps pantang..aku pn tgk la blog sarakids..aku tau psl sarakids pn dr magazine pa&ma..pd ms tuh aku masih xtau psl SI.com tau..aku pilih sarakids sbb dkt ngn umah..kat shah alam jek..so sonang nak pi merintih pape mslh..da layan blog sarakids tuh..baru la dpt idea cmne nak mula pum ikut bf management yg btol..aku siap pi kelas organized by sarakids..dgn byrn rm50 seorg..klo pi couple rm80 shj..dan mmg aku sgt teruja+byk bende yg aku xtau dr mula da pn tau..mmg byk yg aku belajar dr kelas tuh..dan aku sgt lah advise mane² mummy yg peknen..pegilah kelas even sekali sbb klo setakat kite nak dpt guide dr kwn² shj aku rs xcukup..(N..nie aku tuju utk ko sbb ko da ade niat..just nak penuhkan dada ngn bf motivation jek..hahah)..kwn² sometimes xbole nak mempengaruhi action korang..so ade org yg bole mempengaruhi action kite spt kelas yg aku ckp nie lah..

ini klo tak slh aku kelas ke-2 ke 3 aku pi..(carik la aku yg mane satu..)...emm ms tuh klo bole smua kelas aku xmau ketinggalan..yelah sbb aku rs adalah sgt berbaloi pegi..berbaloi ngn ilmu nye..dan fara ngn sue pn adalah sgt best pendekatan yg diorg buat supaya kite nie naik semangat yg meluap² gitu..mmg bersemangat la...slps da kenal ngn diorg smua nie..pape event di sarakids aku pn turut serta..mmg poyo lah kate org..tp skrg nie sbb ilmu da cukup..aku pn tak la join lg..hahaha...

skrg niat aku adalah..aku nak menyebarkan ilmu yg aku dpt kepada mummy² kat luar sane yg mmg btol² nak menyusukan anak mereka..peratusan ibu² yg menyusukan dgn SI masih lg diperingkat yg blom membangga..pd hal moment penyusuan ini adalah indah jika kita dpt aplikasikan dlm hidup kite sbg ibu...dan sgtlah praktikal utk ibu yg berkerjaya pd ms skrg nie..yg diperlukan adalah niat+mahu+cekal+ilmu+bertahan+sabar dlm SI nie..mmg penuh cabaran dan pengalaman..klo da lalui pelbagai pengalaman..byk belajar kan..btol tak..so sesape yg melalui pengalaman yg pelik² tuh..mmg bagus...dan sharelah dgn org lain kat luar tuh....that's why..menceritakan+meluahkan thru blog is very effective way to release your tension..trust me ok...not even blog..but any way make you could release your prob...daaaaaaaaa...


bonus utk tatapan..action pertama yg perlu diketahui for enjoy your BF jouney+moment..relax..relax..n relax..

9 comments:

ayukhairy said...

pejam celik pejam celik dah nak masuk 2 thn dah kan...aku beruntung dapat kenal ko awal2 ni...

Mummy AwwalHariz said...

ye aini... ko sgt rajin ke class.. smpikan nak jmp ko pun aku kena pi sarakids... hehe...

silverlady said...

tunggu turn aku bf anak 2nd ni pulak...byk nak tanye ko nih...hehe

aini aziz said...

ayu..kite kes sama..anak ke-2 baru nak nmpk ape itu menyusukan anak dgn SI

niza:a'ah la..ms tuh ko dtg sarakids aku tgh ade kelas..hahaha..

N..itulah aku kate..klo ko rajin ko kene pi kelas sbb kdg² info dr kwn² nie tak bole bg semangat pd ko utk terus bertahan..yg aku nak ialah kite kene bertahan..

kasihibu said...

seronok dan bahagianya dapat menyusukan anak kan?

kasihibu said...

kalau tak silap pandang yg tudung coklat baju hitam tu betul tak?

zafi said...

woooooooooo blog ibu2... best2 baca leh dapat knowledge..

aini aziz said...

sayangibu: mmg best dpt memberi HAK pada anak kite..ish..salah lah sayangibu..yg duduk tudung grey la..

zarul:mmg utk knowledge smua org kat luar sane...happy reading

silverlady said...

tulah..masalahnye aku malas nak pi kelas...hahaha...koranglah kelas aku