CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

07 December 2010

tak tergapai dek akal aku..

actually kan..da lame aku nak bercerita psl bende nie..psl dunia MLM..psl business yg cm gini²..aku byk di dedahkan psl biz cmnie..kate diorg..bis cmnie perlu kerja keras supaya pendapatan tak terkata..

tahun 2006..aku beraktiviti MLM di sini..

taukan zhulian..yg glemer ngn produk brg kemas nya..aku hanya bertahan selama beberapa bulan disebabkan xde modal sebanyak rm4k..oh yek..once da melabur modal..maka kite perlu struggle+bertahan utk berjaya ok..smp skrg aku masih belum bermodal lg..klo tak sure aku rugi sbb attitude aku yg kurang upaya nak berjaya nie..

weekend baru lps nie..aku ikut mr husband ke satu lg event...di stadium melawati shah alam..

ini dipanggil majlis meraikan usahawan² yg berjaya dlm bisnes nie..

 ade byk banner di pokok²..yg menarik banner gmbo CDM² yg hebat dlm bisnes nie..tp aku xamik gmbo plk..

 event nie aku rs da macam majlis konvokesyen da aku tgk..

 masuk dlm dewan..da mcm konsert AJL plk..kuikuikui..


artis jemputan dlm event nie Faizal tahir ngn adibah nor..aku tak sempat nak lyn konsert sbb anak aku da meragam ajak balik nak tido..mmg yg ditunggu² ialah faizal tahir ngn adibah norkan tp redha xdpt jgk tgk..huhuhu..

ape yg aku nak kate psl bisnes nie..emmm..aku rs lucky jgk klo sesiape yg berjaya dlm bisnes nie..klo attitude cm aku nie mmg tak ke mana..asyik pk negative jekan..hahaha..lg pendapatan mmg setinggi langit..lg byk sale  ko buat..lg byk benefit ko dpt..mcm² pangkat ko dpt..mcm² rewards ko dpt..mcm kat sini..korang bole tgk anak muda giler tp da berduit byk..jeles haku cmne nak jd cm die..cmne CDM² yg da berjaya..mmg hebat la aku tgk..tp aku xtau ape plk disebalik tabir HEBATnye mereka nie yg kite xtau.....korang ade idea...ngee..ngeee..ngeee....daaaaaaaaa..

7 comments:

Mummy AwwalHariz said...

wei.. ni la bisnes yg aku cakap kat ko tuh... nampak tak yg hanis tu amik award??

Mummy AwwalHariz said...
This comment has been removed by the author.
Mummy AwwalHariz said...
This comment has been removed by the author.
yangyuyu said...

aini, ada kat bloz ustaz zaharudin.net kata MLM-hai-o ni tak halal incomenya sebab tak memenuhi principal syariah-just nak share la..wallahualam

aini aziz said...

mummyawalhariz--iyek..CDM hanis tuh ade ms event tuh..aku tak plk nmpk die real..tp ko tgk la entry die kan..but bak kate umi..cm tak bape nak halal la..tuh sbb aku berat jek nak join bis nie..

comment deleted...apsal delete..sharelah ngn kitaorg kat sini..masing² punye pendapat adalah hak masing²..nevermind aku open minded...

umi..yela kot..aku rs+tgk pn cm tak bape nak btol jgk..hahaha..tuh sbb aku berat nak join bisnes cm gini..selalu tak berjaya..nth..klo ade pendapat lain maybe bole share..

Mummy AwwalHariz said...

btullah tu... bab halal haram aku taknak comment tapi kalau pk bisnes yg cari org ni semua tak best sbb at the end akan ada yg teraniaya atau tertindas... pendapat aku je...

oit, comment deleted tu aku la... ntah kenapa die kuar byk kali.. aku delete la.. haha..

abes, hubby ko join la hai o ni?

aini aziz said...

mummyawwalhariz:amy da xjoin pn biz nie..die pn xberjaya sbb org atas die cm da xbtol cara nye..cm da tindas-menindas plk da..arituh g sbb jumpe kwn² die ramai ade kat situ..klo ko baca blog hanis tuh..ape yg die cite tuh mmg btol..kne tgk pemimpin atas tuh bole btol memimpin ke tak..ish..modal bsr tuh..sanggup xsanggup jek nak join kan..aku mmg tak sanggup..