CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

08 April 2010

pengasuh

hahaha..aku nak kongsi psl org yang menjaga anak aku selama aku berada di opis


masa anak aku yang pertama..orang jagakan..so tiap² hari kene anta rumah diela..mak jah namanya..siap dengan smua baju dan perkakas berhias anak aku tuh..so pg tak pyh mandikan..die akan mandikan..lps tuh ptg bile balik anak pn da mndi bersih..jd smua siapla..kite just supply susu dan mknn die..jadi nya rege jadila RM 200.00..lps tuh sbb die ade keje lain nak buat..die pn mintak stop jaga anak aku ms umur 6 bln..aku pn carik alternatif lain..

tnye nurseri..klo budak umur bwh 2 thn..rege RM 250..ms tuh aku tgh peknen anak ke-2 plk tuh..klo sok da kuar yg satu nie..mahu rm 500 jgk..tak lg charge slps waktu bekerja..nurseri klo caj mahu togel jgk kapla aku sbb keje aku kene balik lewat² jgk...so aku kene carik jgk org-yg-duk-kat-umah jagakan anak aku..

nasib baik aku dpt jgk org-yg-duk-kat-umah..kak ani namanya...tp caj cm biase rm 250 cuma xde extra caj lps waktu keje..smua die uruskan dr mandi pg smpi anak aku nak balik ptg...mmg sgt puas hati sbb ms tuh die just jaga bby anak aku jek..yg lain smua da umur 2-4 thn..jadi perhatian tuh sgt lbh la kan...



skrg bila da anak dua..aku kene byr rm450 utk dua org..oleh sbb mslh yg dihadapi..aku mntk kurang lg..hehhehh..dptla kurang rm50..tp aku kene mandikan anak aku pg shj..mslhnye skrg..aku tgk keadaan anak aku da tak terurus sgt..selalu batuk² selsema..smpi skrg tak baik²..sbbnye da makin ramai budak² yg die jaga..sbb lg die da buat nurseri sbb cite² k ani tuh nak bukak nurseri..skrg dlm progress utk buka nurseri..jadinya...org-yg-duk-kat-umah da buka nurseri la kan..sbb da ramai sgt jadi da mcm² penyakit budak² yg ada..kite sbg ibu mst risau keadaan anak kite kat situ mcm da tak terjaga..huhuhuhu..dan aku rs sgt berbaloi sbb aku da potong rm 50..yelah da tak berape terjaga plk aku tgk anak aku..so da puas ati da sgt...

alangkah best klo mak aku bole jg kan cucu die..tp sbb mak aku jauh nun di johor..so mmg xde harapn bole jagakan..xkan aku nak benti keje..uish..xnak la...klo aku benti keje..sure lg jadi parah..smua liabiliti cmne nak bayo...ape² pn aku akan teruskan keadaan sehingga la aku mampu mendapat maid yang boleh diharapkan...skrg maid kan tak boleh percaya...



tuhla..mane nak dapat yang terbaik kan..tp bile tgk anak kite tuh dlm keadaan tak sihat dan tak bermaya ..kecian la..ape pandangan korang..adakah berbaloi dengan penjagaan vs rm...

bonda adhas : nak layan cite adnan sempit...

5 comments:

Cikgu ILi said...

Aini..

Adehhh memang susah nak besarkan ramai anak di bandar..(dulu aku pun rasa mahal walaupun sorg).
Mahal tu dah pasti...kualiti pun ikut nasib.

Bagi pendapat aku la..kalau kos nak menjaga anak yg sakit mcm kos perubatan, masa nak kene cuti jaga anak sakit...aku rasa mahal sikit pun tak pe la..

yangyuyu said...

aku penah jugak anta anak kat org, masa tu mak aku sibuk adik aku nak kawen, 2 bulan je anta pun aku rasa tak seronok sgt..

nasib aku baik mak jaga..tp kena byr gak rm300..yg ke 2 nanti nak mintak dskaun kat mak aku..hehe..byr lebih takpe janji hati senang..

aini aziz said...

ili & umi : aku kene pk byk pro n cons dlm bende nie..tp still teruskan dlm keadaan yg skrg..

silvertech said...

aku pun sib baikla mak aku sehat lg nak jage hazim..kalau tak..menggagau jugak nak cari org jagekan...

sudahnya bile asek dok dgn nenek..anak aku takut org...sbb slalunya budak2 yg dok nurseri berani sikit kan

suke tgk anak2 ko nomy...semangat sungguh adiknya...

aini aziz said...

N:mmg ade btolnya jugak klo anak kite di jaga di tmpt yg ramai kwn² die..tak kire nurseri atau rumah org jg..tp tuhla..bile da ramai mcm² hal la kan..hazim pn semangat jgk..hehehe..lps nie aku nak bby boy..tgh syok tgk ramai kwn² kite nak beranak..