CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

19 April 2010

semanis kurma-tajuk:PASANGAN DINGIN

aku suka tgk rancangan Semanis Kurma yang di tayang di tv9 setiap hari khamis jam 9.30 mlm..suka sbb segala intipati didalamnya adalah sgt berguna utk dijadikan panduan dalam menjalani kehidupan kita seharian..boleh menjadikan kita sedar sentiasa siapa diri kita hidup di dunia nie..yelah..pd pandangan aku..manusia nie byk yang terleka sebentar dan bende mcm nie jualah yang menjadi panduan kita menjadi sedar semula..aku klo tgk rancangan nie mmg byk kesalahan² kecil yg aku tersedar aku lakukan..heheheh..biasa la manusia

khamis lps 15hb..tajuk die adalah pasangan dingin..biazalah kan..klo da kawin..mslh kecil tuh selalu terjadi dlm hubungan..byk merajuk, terasa hati ngn suami kdg² da jd lumrah dlm hubungan..pergaduhan kecil tuh jgk bolh mendinginkan hubungan suami isteri..apatah lg pergaduhan besar..mmg terus jd sedingin gunung Everestkan..so yg kecil² nie la kite kene berhati² sebelom yang besar itu timbul..

aku just nak sharing and caring ttg bagaimana kita boleh mengelakkan dr berlaku perkara yang boleh mendinginkan hubungan suami isteri..
  • selalu membelai dan bersentuhan..yek mmg terbukti apabila aku sdg geram yang amat..terus pegang tgn pasangan dan mcm sejuk la..try la..hehehe..
  • sentiasa maafkan pasangan
  • elakkan memaksa dan menggunakan kekerasan
  • berbincang dan berterus terang dgn sejujur-jujurnya
  • jgn berhenti utk mencintai pasangan utk semarakkan hubungan-perlu romantik even di usia tua
  • berkongsi suka dan duka-ikut jugak klo ada perkara yg rs tak bole share kerana bole mendatangkan gaduh..bole di simpan dlm diri sndr
  • tingkatkan cara layanan kepada pasangan dengan mempelbagaikan dan kreatif.
plg aku suka dlm semanis kurma adalah doa yang diberi..selalu mengamalkan doa yg diberi utk jalan terakhir setelah usaha dilakukan..usaha+tawakal=kejayaan..jadi dlm tajuk kali nie..kite boleh mengamalkan doa dari surah Al-Buru'uj ayat 70 dan surah Ar-Ra'du ayat 30..amalkan sambil² duduk melihat tv..sambil² tgk pemandangan luar umah..heheheh..insyaAllah...semoga hubungan suami isteri snts ada aura kasih sayang dan di jauhi dr mslh² yang besar boleh meruntuhkan hubungan..snts mejadi pasangan yg romantik gitu..bole tgk online bg sesape yg terlepas tgk..mmg sgt bergunalah...tgk jgn tak tgk..daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

bonda adhas: alamak..hero jd jahat plk dlm cite Asmarada..ape sudah jd nie..jalan cite makin best nie...


5 comments:

silverlady said...

aku pun tgk gak semanis kurma ni kdg2...mmg bagus kan

tu lah...cite asmaradana tu amran dah jd jahat...nnti die kawen dgn mimi sbb nak balas dendam...aku tgk gezet pun dah seremm

aku yg malas log in-yangyuyu said...

aku jugak yg ketinggalan tgk cite ni...huhu..bila betul2 ada masa, aku nak layan asmaradana kat portal tv3..hehe

azhariahzuber said...

pernah tgk sebelum preggy dulu..skang aku adalah tak larat,,pukul 9.30 dah masuk bilik n tido...rancangan ni emmang bagus..

lagi satu tip dari mak aku, baca selawat n doa masa masak makanan untuk suami

aini aziz said...

N jugak umi: asmaradana mmg tgh smpi ke kemuncak..sape hero nie..sam ke iqram..nnt tgk k

aza: emm btol..doa and selawat semasa kite mskkan utk suami..ade doa tau tp aku tak ingat..klo ko ingat dr suarh ape ko bgtau ek

Suziey Ahmad said...

kadang2 je dpt tgk sbb slalu terlupa..ekekek:D tp mmg best tgk dorang..bahagia je kan..hehe..tp siti norbaya yg byk ckp...husabnd dia slalu susah nk menyelit..hahha

mlm ni nk tgk asmaradana..mlm td miss lg..huhu